Meer weten over ons?
Over Lisa's Gastouderbureau
Lisa’s gastouderbureau verzorgt gastouderopvang en nanny opvang voor kinderen van 0 tot 13 jaar in een kleinschalige en huiselijke sfeer. Dit door middel van zorgvuldige bemiddeling en goed georganiseerde begeleiding tussen gastouders en vraagouders.
Lisa’s gastouderbureau hecht grote waarde aan een goed contact. Door de kleinschaligheid zijn de lijntjes kort is er veel persoonlijk contact. De samenwerking is sterk. Goed vertrouwen opbouwen is belangrijk. Ik ben een vraagbaak voor iedereen. Alle vragen mogen gesteld worden. Ik kan pedagogisch adviseren. Heb ik niet meteen een antwoord, dan gaan we ons best doen om er samen uit te komen. Ik zorg voor begeleiding en ondersteuning die nodig is.
Afspraken kunnen flexibel gepland worden. Dit zou ook in de avonduren of in het weekend kunnen.
Wat doet het gastouderbureau?
- Begeleiden en faciliteren (nieuwe) gastouders en vraagouders
- Afsluiten overeenkomsten
- Aanmelden en wijzigen Landelijk Register Kinderopvang
- Jaarlijks Risico Inventarisatie per opvanglocatie
- Evaluatie gesprekken met gastouders en vraagouders
- Vraagbaak voor gastouders en vraagouders
- Pedagogisch advies
- Maandelijkse facturatie
- Administratie volgens richtlijnen
- Informatie verstrekking
- Lidmaatschap Geschillencommissie
Werkwijze
Na het inschrijven via de website, mail of telefonisch wordt er een kennismakingsgesprek gepland. Dit is een persoonlijk gesprek om elkaar beter te leren kennen. Specifieke wensen worden besproken. Er wordt inhoudelijk gesproken over wat gastouderopvang kan bieden, wat er van Lisa’s gastouderbureau verwacht kan worden en de bijbehorende kosten. Met de toekomstige gastouders worden de wettelijke eisen besproken. Dit gesprek is geheel vrijblijvend, na dit gesprek hoort Lisa’s gastouderbureau graag of de samenwerking gaat plaats vinden. Zoja, wordt het verdere verloop besproken. Er wordt uitleg gegeven over het pedagogisch beleidsplan en de visie van Lisa’s gastouderbureau. Vanaf dit moment gaat Lisa’s gastouderbureau opzoek naar de perfecte match. Wanneer deze match gevonden is zal er met toestemming van beide partijen een koppelingsgesprek ingepland worden. Dit gesprek vindt plaats op de toekomstige opvanglocatie. Hier gaan de vraag- en gastouder elkaar in de meeste gevallen voor het eerst ontmoeten.
Wanneer Lisa’s gastouderbureau, de vraagouder(s) en de gastouder uitkijken naar een samenwerking maakt Lisa’s gastouderbureau de overeenkomsten op. Hierin staan onder andere de richtlijnen en regels van het gastouderbureau en de afspraken met betrekking tot de opvang van het kind, tussen ouder en gastouder.
Wanneer de overeenkomsten tussen ouder en gastouder zijn doorgenomen, eventueel aangepast en akkoord bevonden, worden de officiële documenten ondertekend.
De opvang gaat nu van start!
Lisa’s gastouderbureau bezoekt minimaal twee keer per jaar de opvanglocatie om deze te controleren, de kwaliteitseisen te toetsen en de risico-inventarisatie te doen. Ook wordt er een observatielijst opgestuurd om in te vullen. Hierin staan een aantal vragen om in kaart te brengen hoe de groei en ontwikkeling verloopt van het kind. Lopen hierbij de verschillen aardig uiteen of komen er merkwaardige uitslagen naar voren dan kunnen vraag- en gastouder dit met elkaar bespreken. Lisa’s gastouderbureau kan hier een rol in spelen, voor advies en/of begeleiding.
De uren registratie vindt online plaats waardoor deze gemakkelijk door de gastouder is in te vullen. En te controleren, ondertekenen door de vraagouder. De factuur dient binnen 7 dagen betaald te zijn, wanneer Lisa’s gastouderbureau het bedrag ontvangen heeft zal de uitbetaling gestort worden op de rekening van de gastouder.
Klachten
‘Klachten? Laten we het eerst samen bespreken en naar een goede oplossing zoeken.’
Lisa’s gastouderbureau doet zijn uiterste best om alles goed te laten verlopen. Jammer dat u toch een klacht heeft. Hier vind je de klachten regeling van Lisa’s gastouderbureau. Voor meer informatie zie ‘protocol klachten regeling’
- De vraagouder/gastouder meldt de klacht bij Lisa’s gastouderbureau
- Lisa’s gastouderbureau bepaald of de klacht verdere handelingen vereist
- De klacht word besproken
- De klacht word behandeld
- De klacht word binnen 6 weken afgehandeld
Lisa’s gastouderbureau is aangesloten bij de Stichting Geschillencommissie. Hier kan extern een klacht worden ingediend.
Inschrijven
Wil jij gastouder worden of ben je op zoek naar een gastouder?